BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Nenaujo Automobilio pirkimo Nacionaliniai įpatumai.

DICLAIMER: Šis straipsniukas yra grynai asmeninių pamąstymų forma. Jums nėra būtina į juos atsižvelgti (bet pageidautina).

Kaip ir visi lietuviai, su malonumu galime ištarti “Pirkau naują mašiną”.

Tada draugas paklausia: “kokią”?

Ir tu su džiaugsmu atsakai: “1998m. Nissan Primera” arba kažkas tokio.

Čia iš karto galime pamatyti, jog tas posakis “nauja mašina” ir 1998m. kažko nesiderina.. juk 2007m. (jau beveik 2008) gyvename. Tačiau tai yra šio gyvenimo realijos ir reikia su jomis taikstytis. Toli gražu ne kiekvienas gali leisti sau įsigyti naują auto. O jei gali leisti įsigyti, ne visada gali leisti sau ją išlaikyti. Juk prasideda visokie kasko, techniniai aptarnavimai po kelis šimtus litu ir tt.

Šio “straipsnelio” esmė - kaip pirkti ir kur pirkti NENAUJAS auto :)

Tokias mašinas šiai dienai galima pirkti keliais variantais: Aikštelė (Komisas), Turgus (aikštelė), Turgus (Tralas), skelbimas Laikraštyje ar Internete, Pažįstamas/giminaitis ar panašiai kuris tuo užsiima..

Aikštelė. Vieta kuri dažnai būna šalia turgaus, ir ten stovi išrikiuotos mašinytės, apsižiūri, perki. Nėra pati blogiausia vieta auto pirkti. Tačiau nematau jokių privalumų, o be to, ir kaina gali būti aukštesnė, bo aikštelė turi pasiimti savo pyrago kąsnelį. ATMETAM

Pažįstamas/giminaitis ar panašiai kuris tuo užsiima. Gal nuskambės gana pesimistiškai - tačiau yra du posakiai kuriais galima vadovautis: 1) ką gi kitą apgausi nei artimą savo; 2) Nori susipykti su draugu ar giminaičiu? Paskolink jam pingų arba parduok mašiną.

Iš tikro, ne visada yra taip blogai, tačiau taip pirkdamas/parduodamas rizikuoji užsirauti. Ir gana skaudžiai. Kadangi jau vien nenaujos auto pirkimas yra loterija - ATMETAM.

Turgus (aikštelė). Vienas iš labiau paplitusių variantų. Ateini į turgų, ten pardavėjas ar tai dar kažkas, ją visaip išgražinęs, visaip suokia - kokia ji nuostabi, nepakartojama ir vienintelė gera mašina visam turguje, todėl pirk iš jo. Gana dažnai čia savo mašinas parduoda jas neseniai nusipirkę ir ar tai apturėję problemų, arba šiaip ja nepatenkinti. Tiegiami dalykai.. Na nežinau, pats pardaviau savo vieną iš mašinų turguje, bet nepirkčiau :) Nors mašina ir “nupiiderastinta” tačiau norint padaryti test drive’ą, tau pardavėjas pasakys: moki ir važiuoji ;). Dažniausiai čia parduodamos tos, kurių nepardavė nuo TRALO… Nenaują mašiną būtinai reikia išbandyti, todėl šį variantą - ATMETAM. (Beje, kazachas iš manęs Mitsubishi Galant’ą nupirko su juo pavažiavęs 1 metrą…

Turgus (Tralas). Turbūt vienas populiariausių nenaujos mašinos pirkimo būdų. Ir pats rizikingiausias ir netgi manau - blogiausias. Štai kodėl.

Pirma, pardavėjas praktiškai niekada neduoda mašinos pabandyti. T.y. kai tu prašai - test drive’o, jis sako - sumoki $ tada važiuoji ir bandai. Tas pats ir su servisais. Susimokėk, vežk, tikrink kur nori. Dar blogas dalykas yra tame, kad mašina tikriausiai bus arba be akumuliatoriaus arba su praktiškai mirusiu (ir kas keisčiausia - tokie akumai praktiškai pas visus nenaujus auto nuo tralo). Taip pat - bus minimumas benzo, todėl jei kątik užvedus auto nebenorės dirbti - tai sakyk - benzo nebėr.. Ar kažką tokio.

Taip pat labai tikėtina, jog jei auto pirksite žiemą, tai bus su vasarinėmis padangomis (papildomos išlaidos), bus visa baisiai nešvari, tai ir kėbulo defektų nematysite. Nešneku apie visas išlaidas susijusias su defektų šalinimu (kadangi auto reikia „davesti iki ledo“, registracijomis, tech apžiūromis, O atsarginis ratas - visiškai kito diametro ratlankis. Dėl daugybės minusų – ATMETAM.

Skelbimas Laikraštyje ar Internete. Mano asmenine nuomone – geriausias variantas. Nesvarbu jog mašina bus ragavusi Lietuviškų kelių – važiuoklė yra pataisoma. Nesvarbu jog bus eksploatuota Lietuvoje. Aš čia įžvelgiu daugiau pliusų.

Parduodama mašina jau turės numerius (juos galima pasikeist), bus praėjusį technikinę apžiūrą (ir ji dar galios), turės draudimą, tikriausiai bus signalizacija, audio aparatūra, ir turės tinkamus ratus (kai kuriais atvejais dar gausite papildomą žieminių ar vasarinių padangų komplektą. Be to, visada galėsite mašiną pasitikrinti servise, pabandyti kaip ji važiuoja.

Be to, jei internetu ieškai, tai netgi gali matyti kaip ta mašina atrodo… UŽSKAITOM

Taip pat patarčiau atkreipti dėmesį: yra priimta (Užsienyje) skaičiuoti, jog mašina per metus nuvažiuoja apie 30 tūkst. km., todėl ya naivu tikėti jog 15 m. mašina bus pravažiavusi tik 180.000 km ;) atkreipkite dėmesį, jog visos parduodamos – kaip susitarusios – jei benzas – tai apie 180 – 200.000 km, nepriklausomai nuo metų, jei Dyzelis – gal 250.000. Iš tikrųjų skaičiai yra visai kitokie.

Orientacianiai – pasižiūrėkite max. iki 5 metų senumo mašinų ridas… Dokumentus galima ir pagaminti. O spidometrą – atsukti.

Tikiuosi šie mano pamąstymai kam nors įdomūs, todėl kaip visada – lauksiu atsiliepimų.

Rodyk draugams



9 komentarai ↓

#1   one 2007-11-13 @ 14:31

Na su tais 30k tai totali nesąmonė…

#2   yessuz 2007-11-13 @ 15:03

tai yra tikrai ne nesąmonė :)

vien aš per metus, važinėdamas tik mieste ir NEDIDELIAIS atstumais - 10.000 įsuku.
kai kas diena nuvažiuodavau į darbą ir atgal po 200km, kas 2 mėn įsukdavau po 10.000 km :)
Užsienyje biškiuką kiti atstumai :)
ten ir dydžiai kitokie. Pvz anglijoje, pagal tam tikras rekomendacijas, sakoma - jei mašina per metus nuvažiavo mažiau nei kad 20.000 mylių, tai ji yra įtartina.

Redagavo yessuz 2007-11-13 15:04

#3   Anonymous 2007-11-13 @ 18:29

taip taip, pas mane 6 metus dyzelis jau per 200.000 nuvaziaves ir manau labai normali rida. o jeigu kas nors mano kitaip tai labai ziaurai klysta.
btw pamirsai pamineti visokius ten automix, brc ir pan., kur kaip privaluma isskirciau - duoda paganialinti + leidzia lizingu. nori ne naujos, bet pakankamai naujos, o bet taciau lizingu - ziuretinas variantas.
tiesa dabar ir pagal skelbimas jau kai kas parduoda lizingu, bet dar nedaug.

#4   QQ 2007-11-13 @ 20:09

sutinku su daugeliu punktu. bet visgi man buvo pavyke nuo tralo nupirkt 16 metu senumo leeeeda :) tai visko buna. o skelbimuose daznai tooookio barachlo buna, kad..

#5   yessuz 2007-11-13 @ 20:18

taip, buna kartais stebuklu kai randi ir LEEDA. bet tai isimtis is taisykles.

Del brc - ne kiekvienas lietuvis perka brc. vis tiek 90% jei ne 99, eina i turgu ;)

#6   Ed 2007-11-16 @ 17:11

Pats varau masinas tralais is FR, tavo rasinyje manau tik koks 10% tiesos. Kiekviename punkte, kur tu atmetei, gali labai sekmingai nusipirkti padoria auto. Pvz as parvezu tik iki 10 metu senumo masinas ir 90% ju yra gan geros bukles. Dar tralui negrizus puse auto jau buna parduota, kita puse per kokia savaite parduodu is aiksteles. Tu masinu nevalau, netvarkau ir i turgu nevaziuoju, tai fiziskai butu neimanoma, be to ir nereikia, truputi prideje ranka, "perekupai" ten mano parveztas masinas perpardavineja ir visi lieka patenkinti. Visiems sekmes

#7   yessuz 2007-11-16 @ 17:27

Taip, zinoma. visko yra. as sneku ne is pardavejo, o is pirkejo puses ;)
tu pvz pats sakai - kad perekupai pas tave perka. o pardavineja patys paskui

#8   scania 2008-08-28 @ 22:15

Prieš trejus metus pirkau mašiną su 360 000 km ,,ant spidometro''. Dabr jau virš 400 000 km. Spėju, kad skaitliukas neatsuktas :)

#9   Vilmis 2015-01-30 @ 14:43

o kokia jūsų nuomonė apie garantijas, kurias suteikia pvz http://lt.brcauto.eu/automobiliai/?

Palikti komentarą