BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Suskilusi gelda

Nu ne gelda, bet panašiai.

2008 metais pirkome Ermitaže akmens masės kriauklę. Kriauklė graži, sunki, tvirta. Buvome ja visai patenkinti.

Tada šį savaitgalį pastebėjau, jog ji – įtrūkusi (Nieko sunkaus mėtyta ant jos tikrai nebuvo). Nuėjus į Ermitažą sužinojau, jog kriauklei teikiama 5 metų gamintojo garantija.

Woohoo, pagalvojau aš, nubėgau namo, pasižiūriu – ant kriauklės yra lipdukas, nurodantis, jog pagaminta ji 2008 birželį. Ooo, that’s good, tariau aš ir susisiekiau su gamintoju. Juos atstovauja lietuvoje tokis uab’as. Labai maloniai pasišnekėjom, pasiaiškinom, nusiunčiau keliolika fotkių su kas ir kaip. Buvau prainformuotas, kad gamintojas atvejį tirs apie mėnesį.

Mkay, aišku, daugokai, nu o bet tačiau. Dabar pradedu ieškoti čekio, o vat čia ir pasidaro o_0. Čekio aišku nerandu.

Nueinu į Ermitažą, į informaciją, ir tada suprantu, jog šitoje srityje Senukai yra belenkokis gėris: Esant reikalui, pagal pirkėją (o kiekviena nuolaidų kortelė, įmonė ar fizinis asmuo perkantis su faktūra ar nuolaida yra laikoma kaip atskiru pirkėju) galima atsifiltruoti apyvartumus, kas pirkta ir t.t.

Taigi, Ermitaže pasako, jog tokio bajerio negalima padaryti, o galima tik rašyti prašymą į archyvą, kuriame guli visos kasos juostos (tik jos!) nurodant tikslią pirkimo datą, sumą, prekes ir kasą (nu tai jau turbūt visi atsimena kurioje tiksliai kasoje pirko prieš 2 su puse metų..) ir ten jau bandys atkasinėti…

Man aišku sunkiai suvokiama, kaip tokią nepatogią sistemą SAU pasidarė Ermitažas. Juk būtų daug paprasčiau viską kompiuterizuoti pasitikrinti…

O vat finale man iškilo klausimas: Jei gamintojas teikia 5 metų garantiją savo produktui ir yra gamybos ir quality check pass data, tai ar jis privalo reikalauti įsigijimo čekio? Ir kodėl gamintojo atstovai sako – na, praėjo pora metų, tai gamybos broko būti nebegali, tai kompensuosime tik dalį išlaidų.

WTF? Ar čia jau susisiekinėti su vartotojų teisėm?

P.S. banko išrašuose per porą minučių atradau kada tiksliai pirkau ir sumą.

P.P.S. jaučiu belekoks fizikas galėtų atstovą suvaryti, paaiškindamas apie įtampos taškus, trūkius ir deformacijas…

Patiko (3)

Rodyk draugams



6 komentarai ↓

#1   Rutka 2011-07-14 @ 14:38

Geriausia visuomet kreiptis į vartotojų teisių apsaugos tarnybą, nes pardavėjai labai dažnai bando gudrauti, o vartotojai labiau iš nežinojimo pasiruoda jų gurdybėms.

#2   Julius 2011-07-14 @ 15:13

1. Perkant reikėjo išsipakuoti ir pasitikrinti
2. Gamintojas čia niekuo dėtas (jei jis ne kinietis, o kaip supratau jis ne kinietis =)) tokie defektai būna tik dėl mechaninių pažeidimų.
3. Garantija galioja nuo pirkimo datos (nurodo pirkimo dokumentas), o ji mechaniniams pažeidimams negalioja.
4.Be čekio pralaimėtum bet kokį teismą (neįrodysi, kad šita kriauklė buvo pirkta pas juos).

Taigi lieka nuleidus galvą eiti pas pardavėją ir tartis gražiuoju, arba kelti bangas tol kol jiems nusibosi ir tau pakeis prekę.

P.S. kokio gamintojo kriauklė?

#3   yessuz 2011-07-14 @ 15:22

Juliau:
1) Kaip pasitikrinti defektą, kuris atsirado po 2 metų?
2) defektas, jei yra susijęs su gamyba (gamybos brokas), gali atsirasti ne dėl pažeidimo. T.y. gaminant, tarkime kad ir stiklą, gali būti tam tikri įtampos taškai. Juose kristalinė/gaminio struktūra yra silpna ir gali sugesti nuo “beleko”.
3) Garantija produktui yra 5 metai. Tai yra Gamintojo garantija. man produkto defektas išlindo po 2,5 metų. Dar beveik 3 metus galiu vajavotis :)
4) Čekio kopiją galima gauti iš Ermitažo. Tik procedūra yra padaryta tokia kad…

Dabar lauksiu gamintojo atsakymo. Garantiją teikia ne pardavėjas, o gamintojas.

Gamintojas - Europiečių įmonė. Kol neišsisprendė - patylėsiu :)

#4   Edvardas 2011-07-14 @ 17:57

Be čekio tikrai nieko nebus, nebent pardavėjas labai geras. Todėl pasistenk gauti iš Ermitažo.

Dėl gamybos broko, tai jie įdomiai čia. Garantija yra garantija ir jei garantijos metu daiktas sugenda, tai turi suremontuoti/grąžinti pinigus/pakeisti daiktą (renkiesi pats). Ta dviejų metų gamybos garantija yra taikoma tada, jei gamintojo suteikiama garantija mažiau negu du metai, bet daiktas iš esmės blogai pagamintas ir defektas buvo jau pagaminimo metu, bet tavo situacijoj, tas neaktualu.

#5   Liutauras 2011-07-16 @ 10:34

1. čekis nėra vienintelė pirkimo įrodinėjimo priemonė - jeigu mokėta kortele, tai transakcija yra, pardavėjas pagal ją gali (turi?) surasti savo kopiją. ginčo atveju būtent pardavėjui tektų pareiga įrodinėti, kad jis nepardavė to konkretaus daikto jums (su sąlyga, kad bankas patvirtintų transakcijos faktą)
2. dėl mechaninio pažeidimo pobūdžio - čia reikia įvertininimo iš specialistų, tačiau jeigu gamintojas duoda 5 metų garantiją, tai jau jo rizika, nes ginčo atveju vėlgi jam tektų įrodynėti, jog žala įvyko dėl mechaninio pažeidimo
3. jeigu geranoriškumo iš gamintojo nėra - siūlyčiau nebijoti kreiptis į ne maisto produktų inspekciją, vartotojų teisių apsaugos tarnybą ir kitas - jos tradiciškai būna vartotojo pusėje, todėl pagalbos tikrai sulauktum. kita vertus, kad jeigu gamintojas į jų išvadas nereaguoja, tai laukia ilgas kelias per kopas (t.y. teismus)

#6   yessuz 2011-07-16 @ 20:37

Situacija kol kas tokia:
Uzsisakiau is Ermitazo na vsiakij pozarnij kvito kopija. Bus po gero menesio.
Kaip ir atsakymas is gamintojo.

tiek tik siulo ne visa suma kompensuoti…

Palikti komentarą